eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Surf Camp!

Kategori: Allmänt

Jag var kall, blåslagen, blöt och alldeles lycklig!
 
 
Helgen har spenderats på Surf Camp at Seven mile Beach, ett mindre samhälle två timmar söder om Sydney. Återigen hade vi otur med vädret, lördagen var kall, regnig (blev iofs blöt i vattnet ändå) och framför allt blåsig. Det var svart flagg för bad, men i och med att vi betalat en hel del för detta äventyr var det bara att ge sig ut. 
 
Jag är glad att jag lärde mig att surfa i Byron Bays varma och lugna vatten, där brädan knappt kom iväg om inte Fredrik puttade på, för här var det helt annorlunda. Paddla var totalt onödigt eftersom vågorna kom med jättekraft vilket resulterade i fullt fart framåt. Det tog ca 10 minuter att kämpa sig ut i vattnet (tänk en våg var tioende sekund och en undervattensström som drar en in åt land, och en bräda att hålla iordning på.) Jag är glad för varenda styrkepass jag genomlidigt denna vinter. Det var dock läskigt, vi var 16 nybörjare på två instruktörer, men allt gick bra mamma så oroa dig inte!
Fick panik en gång, gjorde en helomvändning med brädan (på långsidan) och hamnade under vatten och kom inte upp pga av vågorna, allt var svart och jag inte visste vad som är uppåt, men kom tillslut upp och allt jag bra. Och nu jag kan surfa på riktigt! Har även lärt mig att svänga (dock bara en sväng för att sedan tumla omkull i vattnet.)
 
Fungerar inte att ladda upp fler bilder, för er som har Facebook finns alla där. Pappa, håll tillgodo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: