eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

7 veckor

Kategori: Allmänt

Kvar av mitt äventyr, ska jag vara helt ärlig känns det skönt, börjar skymta mållinjen och känslan av att jag klarade av det här riktigt bra har börjat infinna sig.

Löpningen har kommit igång igen och det kändes skönt att springa 21km igen, eller det var skitjobbigt men skönt o veta att jag klarar av det eftersom rutinerna inte riktigt är här som hemma. Har ett 10km lopp i May, Mother's day run för att samla in pengar till Rosa bandet. Har även börjat blicka mot Oslo maraton, har inte helt bestämt mig men jag är helt klart sugen på att göra det!

Studierna går bra, fick 4/5 i sista ämnet idag, så ligger bra till vilket behövs inför finals när inte Word kan hjälpa mig med språket.. . Enligt informationen ska det var a mycket svårare att få högsta betyg här jämfört med USA, men vet inte hur det är jämfört med Sverige, vet bara att det är mycket mer krävande men också mycket mer givande.

Har bokat flygbiljett till Melbourne för att hälsa på Amanda, det blir troligtvis sista resan innan jag beger mig hemåt i juni. Kanske eventuellt blir en tur till kusten denna helg för att surfa sista gången, men hösten har kommit på riktigt s det beror på vädret. På tal om det ska vi få minusgrader i Canberra inatt, huh! De har ingen isolering i husen, i duschen är ventilen ett nät!! Och det går inte att stänga så halva fönstret är i princip öppet. Kan inte uttrycka hur mycket jag längtar till vår takdusch med värmegolv...

Imorgon ska jag testa tonfisk, kan inte minnas att jag gjort det innan. Denna termin är full av nya upplevelser :) Haha..

/Evelina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: