eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Söndagsnöje

Kategori: Allmänt

veckan som gick var en lite lugnare vecka, har kört ganska hårt ett tag och vill inte riskera o bli skadad , vilket är lätt hänt om man inte lyssnar på kroppen. Totalt blev det 36km, ett intervaller ett lugnt pass med syster som jag tvingat med till axamo för spring o bad. Avslutningsvis blev det långpass igår, 21, 25km i 5.25 tempo, kände mig pigg hela vägen så det var alldeles lagom. Körde även styrka måndag tisdag, mest core och armar för benen är ganska trötta efter löpningen.

Favoriten är TRX band, då blir övningarna mer totalövning istället för bara en muskel.. Körde även det idag, ihop med 3, 7km löpning, Agda 97 hade dock hängt med i mitt tempo, benen var betong efter gårdagen, så de behövdes verkligen mjukas upp.

Denna vecka jobbar jag alla tider ikhp kör, så tänkte träna själv. Ett tempopass, ett intervall och en långkörare på ca 25k. Och två styrkepass. Vilodagarna blir det promenad. Behöver öka distansen om jag ska ha en chans att klara ett maraton i september.



Nu smoothie på havremjölk, banan, hallon och proteinpulver. Och motivation från tidningen Aktiv träning, och D vitamin från solen! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: