eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Onsdag på Råslätts IP

Kategori: Allmänt

Trots en dag vila med endast PW hade inte krutet återfunnit sig i min lår, dock inget att bry sig utan bara att göra sitt bästa. Fick hjälpa grannen/vännen att starta bilen så kom precis i tid till uppvärmningen med IKHP. 3,5km i ca 5min tempo och lite backar p ådet. Idag var det dock tjejer på träningen vilket genast gjorde det hela roligare, lite tjejsnack (läs försök till att forma ord mellan flåsen) underlättar alla träningsformer. 
 
Efter detta körde vi löpteknik och att ta ut steget, få fram höften och lyfta på knäna. Som fotbollspelare är jag van vid ryck med korta snabba, nu var det helt tvärtom, långa snabba. Behöver jag säga att med ben på ca 70cm är det inte helt lätt att hålla takt med 2meters löparna, men det blev bättre och bättre. 
 
Avslutningsvis blev det 3*2000 meters intervaller. 2000 meter intervall?? Japp, ni hörde rätt. Men det var uppdelat på olika tempon, dessvärre var inget av dessa något vilotempo utan det som gällde var 400m på 28,5sek/100m och sedan 400m på 26,5sek/100m. Detta fortsatte sedan med 300,300 200,200 och 100,100. 3 minuters ståvila och sedan på ett igen gånger 3. Första gjorde jag helt fel och gick ut alldeles för snabbt, intervall nr 2 var enligt plan och 3:an avslutades snabbare för att säkerställa att jag inte hade några krafter kvar. Jag var spyfärdig. Tiderna är individuella och mitt baserades på min enda tid på 5km vilket var förra årets vårruset på 22.30.
Dagens pass blev totalt 7,2km i 4,35 tempo och 3,3km i 4,50 tempo/km. 
 
Efter det var det nerjogg, härlig barfotajogg i gräset och sedan avslut med bålstyrka. Jag älskar att ta ut mig 100% vilket jag tidigare bara har gjort det vid lopp (ca 4 ggr per år) nu får jag göra det två ggr i veckan. Hoppas på en snabb positiv utveckling. 
 
Idag blir det ofrivillig vilodag, åker till Cypern inatt och får helt enkelt inte tidsplaneringen att gå ihop. Promenerade till jobbet (30min) för att få liv i benen. Idag ska Ebbarps Norrgård besökas för att inhandla närproducerat kött, även matmarknaden i staden ska utforskas.
 
Surfing är jobbigare än det ser ut o vara, en träningsform som tyvärr är omöjlig att hålla igång i Jönköping..
 
 
/Evelina
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: