eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

First day in Canberra

Kategori: Allmänt

Jag är lite bitter, rummet jag betalar alldeles för mycket för är litet, skitigt och lyhört. Enda gången jag bott med sämre standard är den gången jag o janina bodde i en bungalow på en ö i Malaysa med badrum gjort av wellpapp... Har städat hela morgonen, dödat ett tiotal spindlar och lika många spindelnät, gnuggat bort skit från väggarna och tillslut vågat ta av mig skorna. Fördelen är dock att jag kommer ta alla chanser att tillbringa tid utanför rummet och huset vilket förhoppningsvis innebär många roliga upplevelser. 
 
Vi bor tillsammans med två Australienare, två japaner och två okända, som antingen gömmer sig på rummet eller inte har anlänt än. Det är inte helt lätt med språket, de använder till exempel inte "candy" för godis utan "lollis". Som att det inte är nog så svårt att prata den engelska jag lärt mig via skola och tv/data, utan det ska till en hel del aussie-slang/uttryck. 
 
Här är ett par bilder från Cairns och Sydney, internet är lite segt så blir en liten del av alla vi tagit.
 
 
Nu blir det gourmetlunch i form av nudlar och bacon. Saknar er där hemma! 

Kommentarer

  • Evelyn säger:

    Bästa Evelina!

    Du kommer klara dig galant! Visst jag förstår att boendet blev en besvikelse för dig, men köp lite extra städredskap, ajax etc så kommer du så småningom trivas så bra man iaf kan göra :)

    När jag insåg att du och Fredrik redan hade delat på er så blev jag "lugn", dom två veckorna FLÖG fram!! Så snart är du hemma igen :):)

    Lycka till med skolan! Jag ser fram emot att följa dig här! Lägg gärna upp någon bild på ditt unkna boende haha ;)

    KRAM!

    Svar: Tiden går faktiskt väldigt fort, men det är bra för då har jag kul och jag kommer hem snart! Har du skaffat skype? Har fått internet nu så vill prata :) träffade en Pakistanier igår förresten, men kom inte ihåg något av orden du lärt mig... Har fått användning av allt i ditt paket förutom chokladen!
    eveliina

    2013-01-28 | 18:09:35

Kommentera inlägget här: