eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Svettas och gnäller på värmen

Kategori: Allmänt

Sitter och gör research gällande vår resa till Tasmanien över påsklovet, vi åker två tjejer från Kanada samt jag och Emilie. En av våra finska vänner lyckades även tränga sig på, ju fler desto bättre. Vi kommer att hyra bil och åka runt för att hika och upptäcka Tasmanien, det är dock något kallare än övriga Australien.
 
Dagen har spenderats i skola och plugg i solen på rasterna. Även kikat på gym i närheten, Pink Club som är endast för tjejer bland annat. Det kostar dock ca 500kr i månaden oavsett vilket gym det är, vilket är lite dyrt eftersom jag är van vid att träna gratis på Friskis och Svettis! 
 
I helgen var vi 51 studenter i Sydney, lördagen spenderades på de klassiska turistställerna och söndagen på Manly Beach med jättevågor. Vi spelade beachsoccer i ca två timmar och åt pizza, härlig dag! Lektionerna går bra, har bytt lite kurser för att få ihop schema etc. Blev Introduction to management istället för project, men det känns bra ändå. Svårigheten är i att utrycka sig i diskussionerna, jag vet vad jag vill säga men har svårt att formulera det på universitet-engelska, men läraren sa att det lät bra vilket kändes skönt. Har även teamat ihop mig med en Australiensk tjej för en assignment, jag och Em är i samma klass men vill gärna dela lite på oss för att bli bättre på engelska och lära känna andra. 
 
Manly beach

Kommentarer

  • Magnus Johansson säger:

    Hej Eve härligt att se dig hoppas att du mår bra kram pa och po

    2013-02-07 | 22:16:59

Kommentera inlägget här: