eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Regn...

Kategori: Allmänt

Äntligen lite regn (trodde aldrig jag skulle säga så), är något lättare att djupdyka i kurslitteraturen om det inte är skinande sol och 30 grader varmt. För första gången kunde jag även ta en löptur utan andningsvårigheter och extremt svettandes pga av värme.

Igår var det multikulturell festival i Canberra, en marknad full av stånd från olika länder med mat och information. Köpte Marabou Mjölkchoklad i det skandinaviska köket och fick svenska kokböcker etc. Chokladen var dock, hör och häpna, inte till mig. Har en rumskompis som fyller år i veckan och älskar choklad.

I lördags tränade jag även fotboll med UC Pumas, huvudträningen är på onsdagar (när jag har skola) så det var ganska lugnt. Jag var dock helt slutkörd eftersom jag fick för mig att kl 8 springa 8,5km och träningen började kl 09. Lyckades göra två tunnlar, vet inte hur det gick till (finta är inte min starka sida som mittback) men kul var det! Plånboken står och väger för och emot om jag ska ha råd att köpa fotbollsskor eftersom jag fick slänga mina skor i tullen.

Imorgon har jag inga lektioner men ska plugga inför kommande vecka, vi har assignments varje vecka och det är definitivt mycket mer avancerat än hemma, speciellt när skrivandet ska ske på vetenskaplig engelska, med referenser, grammatik m.m.

kl är 22:15 och jag behöver ta igen lite sömn från tidigare veckors aktiviteter så God natt!
Bild från förra veckans Togaparty! (Mamma o Pappa: Toga party är då man klär sig i lakan och ska likna en gammal greek (ungefär), ville dock inte förstöra mitt rosa lakan som min moster målat till mig så fick bli en sjal..)

Kommentarer

  • Lollo säger:

    Sööööötnöt!

    2013-02-10 | 12:26:31
  • Evelyn säger:

    Du ser ut som en gudinna ;) Jag gillade kommentaren mamma och pappa :) Varför slängde dom skorna i tullen förresten?

    Svar: Tack! Fotbollsskorna var smutsiga och då är det en procedur med tvättning etc som måste göras men vi hade inte tid för planet var försenat och vi missade nästan vårt nästa plan. :(
    eveliina

    2013-02-10 | 15:00:48

Kommentera inlägget här: