eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

O-week

Kategori: Allmänt

Tiden flyger fram, dagarna är i nuläget fullspäckade med aktiviteter. Insparken eller "O-week" som det kallas här är inte riktigt som hemma, på dagarna är det mestadels akitiviteter som har med administrativa och praktiska saker att göra. På kvällarna är det aktiviteter för att lära känna varandra, men väldigt lite är uppstyrt så det gäller att vara social. Även om vi begränsat festandet rejält jämfört med övriga studenter (som är ca 18-21) så är jag helt slut... Ser fram emot när lektionerna börjar och att få lite mer rutin på vardagen.
 
Har vant mig vid att leva i ett råtthål med spindlar och kackelackor (något överdrivet, har sett 1st men ändå..) så nu känns det något bättre. Har inrett rummet med gratisreklam och andra nödvändigheter för att kunna ha lite ordning. Bilder kommer..
 
Ikväll har jag ätit Carbonara på nudlar och en baconbit, för första gången på 2,5 år känner jag mig som en student (saknar min sambo och vårat matkonto!). Skolan har bjudit på BBQ flera dagar så matkontot ligger på plus men försöker hålla igen så gott det går (inga sötsaker mao). Träningskontot ligger på en hel del minus, har inte haft en chans att hinna med (med undantag på 6 minuter/dag då jag gör plankan). Vi spelade Touch igår här på uni, det är en form av rugby utan tacklingar. Inte alls min typ av sport, man kastar dessutom bollen bakåt. Men jag lyckades får ett par blåmärken ändå, i stridens hätta är det svårt att inte göra allt för att få tag i bollen. 
 
På kvällen var det skumparty, vägrade ge mig ut på dansgolvet till en början men blev tillslut "myllad" med skum och i och med det växte hornen ut och kriget var igång... Det var första och sista gången, man måste nog vara påverkad för att uppskatta att få skum i hela håret och ansiktet, kände nämligen precis hur illa skummet luktade och hur skitigt det var. Men det var en lyckad kväll i det stora hela!
 
Idag har vi haft 13 grader och regn, så ni behöver inte vara ett dugg avundsjuka. Det går väldigt mycket upp och ner, igår var det 30 grader och sol. I helgen åker vi ett busslast med studenter till Sydney, så då hoppas jag på bättre väder. 
 
Vi har skaffat en hel del nya vänner, Emilie och jag hänger ihop fast umgås alltid med andra. Mestadels från Aussie och Kanada, så kommer förhoppningsvis inte hem med en bred amerikansk dialekt...
 
Free BBQ and party with Country vs. Coast theme, I'm a surfer (without a board...)!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: