eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Financial capacity

Kategori: Allmänt

Puh, administrationen inför att studera utomlands är inte smidig..
 
Efter att ha blivit antagen har vi jämfört försäkringar hit och dit men tillslut valde jag att använda mig av den skolan erbjöd, kostade ca 2100.-. Utgifterna ökar stadigt och kommer ruinera mig totalt för ett par år framöver, jag förväntar mig dock att upplevelsen och erfarenheten är värd det! 
 
Idag skickade jag alltså in min Acceptans of offer till UC, nu väntar jag på en bekräftelse om att jag är officiellt antagen och sedan är det dags för visumdjungeln,vilket jag inte ser fram emot. Speciellt inte delen där jag måste visa ett kontoutdrag på 60.000kr, vilket jag får skrapa ihop av mamma, pappa o sambo! Som tur var erbjuder de bättre ränta och villkor än banken, "betala tillbaka när du studerat klart och fått jobb..". Alternativet är CSN lån, men enligt mina uträkningar är det betydligt dyrare än vad alla studenter verkar tro, de flesta jag frågat har ingen aning om räntan på lån de kommer ha på ett par hundra tusen...
 
Nu är det dags för fotbollsträning, idag håller jag och syster i ställningarna, puls och styrka står på agendan. 
 
/Evelina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: