eveliina.

- endurance and perseverance combined to win in the end

Oktober 31, 2009

Kategori: Allmänt

Idag har vi enligt den årliga traditionen ätit middag hos Mitha (Fredriks mamma) med övriga familjen. Lika mysigt som vanligt, men dagen till ära så var det dubbla efterrätter. Bättre än så blir det inte!

Som många vet så kunde jag inte uttala rullande R förens i ettan på gymnasiet, jag änvända mig av dessa typisk småländska R i halsen. Efter lite träning och ett halvår i Göteborg så slutade detta. Men jag har fortfarande ett stort problem, Jag kan inte säga Fredrik. Ska jag försöka blir det oftast Fredick eller låter bara konstigt.
Därför har mina kära pojkvän en hel drös med smeknamn. Kan tyckas vara lite löjligt att alltid kalla honom baby, gubben eller älskling. Men i vårt förhållande är det enda utvägen. Å andra sidan tycker jag att det är mysigt. Numera använda bara Evelina och Fredrik bland folk eller om vi är lite smått arga. Då heter jag Alica Evelina.

Idag fick jag sovmorgon, Stanley hade Fredrik att retas med och allt var tillbaka som vanligt. Det vanliga som jag älskar. Stanley spydde dock på mattan, mindre kul.

Vår lilla (läs stora) bäbis. Som blir cirka 90cm när han sträcker på sig!

//Eveliina.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: